Wees niet bang om iets duurzaams te geven

“Met welk kado is je klant over een maand nog steeds blij? Je wilt laten zien dat jouw bedrijf maatschappelijk betrokken en verantwoordelijk (MVO) is. Daarnaast wil je milieubewustzijn uitstralen.”Je klanten of zakenrelaties bedanken voor hun vertrouwen op een bijzondere manier: dat kan met een gepersonaliseerd en uniek relatiegeschenk. Ben je zelf ook op zoek naar dat ene originele groene kado? Jouw klant waardeert een duurzaam relatiegeschenk. Het draagt bij aan een goede reputatie van jouw bedrijf. Klanten zien bedrijven die deze geschenken uitdelen als maatschappelijk betrokken en verantwoordelijk (MVO).

“Hierbij is vooral het verhaal achter een kado belangrijk. Waar komt het vandaan, hoe is het gemaakt en wat kun je ermee?” 

Uit onderzoek van promovenda Arianne van der Wal en Mark van Vugt, hoogleraar psychologie aan de Vrije Universiteit (https://sbe.vu.nl/nl/alumni/relatie-magazine/vuurwerk-nieuwsbrief/2018-dec/promotieonderzoek-arianne/index.aspx), blijkt dat duurzame relatiegeschenken zorgen voor een hoge waardering vanuit de klant en voor een opvallende boost binnen het bedrijf. Hierbij is vooral het verhaal achter een kado belangrijk. Waar komt het vandaan, hoe is het gemaakt en wat kun je ermee?

Wees niet bang om iets leuks én duurzaams te geven! De BloomsBox is een duurzaam, groen en zinvol relatiegeschenk: drie luchtzuiverende varens verpakt in een robuuste houten kist. Deze Box - gemaakt van FSC gecertificeerd hout - is meteen ook de waterdichte plantenbak. En dat niet alleen... er zit een waterreservoir in voor 3 tot 5 weken. Jouw klant hoeft niet wakker te liggen over een passende pot of over het verzorgen van de planten.

Uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen blijkt dat planten een goed – zo niet beter – alternatief zijn om luchtvochtigheid in werkruimten te verhogen of ruimten te verkoelen. Er zijn meer voordelen: een positievere gemoedstoestand, meer tevredenheid onder medewerkers over het eigen functioneren en minder ziekteverzuim.

“Investeren in BloomsBox voor je relaties zorgt dus niet alleen voor een maatschappelijk betrokken en verantwoordelijke (MVO) uitstraling. Je investeert ook in de gezondheid van je klant en hun kantooromgeving. Groene relatiegeschenken, zoals de BloomsBox, zijn dé manier om te laten zien waar je als onderneming voor staat.”

Je kunt het zo persoonlijk maken als je zelf wilt. Laat de naam van je klant in de Box laseren. Eventueel met een persoonlijke toevoeging. Elke keer opnieuw herinneren de groene varens jouw klant aan jullie fijne samenwerking en connectie. Dat het gezond is, is helemaal mooi meegenomen. Ruim driekwart van de ontvangers van een relatiegeschenk houdt het kado meer dan een half jaar in zijn of haar bezit. Jouw de maatschappelijk betrokken en verantwoordelijke (MVO) uitstraling groeit, letterlijk en figuurlijk. Investeren in BloomsBox voor je relaties zorgt dus niet alleen voor een maatschappelijk betrokken en verantwoordelijke (MVO) uitstraling. Je investeert ook in de gezondheid van je klant en hun kantooromgeving. Groene relatiegeschenken, zoals de BloomsBox, zijn dé manier om te laten zien waar je als onderneming voor staat.