• Het duurzaamste relatiegeschenk

  • Snel en op maat leverbaar

  • Maandenlang een eye-catcher

Veelgestelde vragen

Ik wil graag BloomsBoxen cadeau geven, maar niet allemaal tegelijk. Kan ik ze een tijdje bewaren?

Omdat we kakelverse planten versturen kun je ze best een dag of vier thuis koel bewaren als je de Box persoonlijk wilt overhandigen, maar niet veel langer. Vanaf een minimum van 20 stuks zetten we met liefde BloomsBoxen met jouw logo of tekst bij ons op voorraad. Je kunt deze dan op elk gewenst moment per stuk bij ons afroepen.

Van een aantal BloomsBoxen met een speciale boodschap hebben we altijd voorraad staan. Die kun je ook per stuk bij ons bestellen in de webshop.

 

Hoe moet ik de planten in de BloomsBox verzorgen om er zo lang mogelijk van te kunnen genieten?

Om zo lang mogelijk van de BloomsBox te genieten zorg je ervoor dat het waterreservoir nooit leeg raakt. Vul echter ook niet bij tot boven de golfjes die staan aangegeven in de Box, omdat dan de plantenpotjes het water raken. Dit kan er voor zorgen dat de potjes sneller afbreken. De touwtjes die uit de potjes hangen moeten het water raken. Verder zet je de BloomsBox liefst niet op een vensterbank in direct zonlicht of op de tocht. Op deze manier geniet je het langst van je BloomsBox!

Kan ik de BloomsBox ook laten versturen naar een ander land?

Jazeker, we versturen de BloomsBoxen in de robuuste houten Box door heel Europa. In de webshop kun je direct verzenden naar:

    • Nederland
    • België
    • Luxemburg
    • Denemarken
    • Duitsland
    • Oostenrijk

Als je grotere aantallen wilt bestellen en naar andere Europese landen wilt versturen, neem dan contact met ons op of vraag een offerte aan. We verzenden naar alle landen binnen de EU, plus Zwitserland. Verzenden naar landen buiten EU gaat helaas niet door regelgeving en de houdbaarheid van planten.

Hoe lang is jullie levertijd bij grotere bestellingen?

Tot circa 100 BloomsBoxen kunnen we meestal binnen 4 tot 6 werkdagen verzenden. Richting piekperiodes zoals Pasen en Kerst geldt: zolang de voorraad strekt. Heb je je BloomsBoxen gereserveerd dan zetten we ze voor je apart en ben je zeker dat we ze op het door jouw gewenste moment kunnen versturen. Bij een bestelling van meer dan 1000 BloomsBoxen moet je rekening houden met een levertijd van circa 3 weken.

Kan ik de BloomsBox met een logo in kleur laten bedrukken?

Dat gaat helaas niet. We willen onze BloomsBoxen zo duurzaam mogelijk leveren. Daarom graveren of branden we de logo’s met laser of een brandstempel in de BloomsBox. Zo gebruiken we zo weinig mogelijk belastende grondstoffen, zoals verf.

De potjes waar de plantjes in zitten beginnen na verloop van tijd wat vies te worden. Kan ik nieuwe bestellen?

Jazeker, je kan in de webshop een navulling bestellen van twee of drie plantjes. Dan krijg je nieuwe plantjes in een nieuw potje en met een nieuw watergeeflontje.
We gebruiken bamboe-papieren potjes omdat we zo weinig mogelijk plastic willen gebruiken, maar afbreekbare materialen vergaan natuurlijk wel sneller. Als je ervoor zorgt dat alleen de lontjes in het water hangen kunnen de potjes maandenlang meegaan. En als je water bijvult door het deksel iets open te schuiven hoef je de potjes niet meer aan te raken en gaan ze nog langer mee. Op het moment dat de potjes afbreken zijn de planten vaak al dusdanig groot, dat ze eigenlijk niet voldoende ruimte meer hebben voor hun wortels in de potjes. We adviseren dan de planten over te potten in een grotere pot, en voor de BloomsBox nieuwe planten te bestellen. Wil je toch dezelfde planten in de BloomsBox houden? Koop dat roodstenen potjes in de maat P9 bij het tuincentrum.

Kunnen de planten in de BloomsBox schadelijk zijn voor huisdieren?

Nee hoor, we gebruiken alleen maar planten in onze BloomsBoxen die veilig en niet giftig zijn voor huisdieren. Alle planten in de BloomsBoxen zijn MPS-A of MPS-A+ gecertificeerd. MPS-ABC is behalve een milieucertificaat ook een monitoringstool die plantenkwekers helpt om hun milieu-impact zoveel mogelijk te verlagen.